Turboliquidatie
zonder zorgen.
80% van de ontbindingen, zijn turboliquidaties
Onze handige tool regelt het in 6 uur.
Binnen 6 uur uw BV beëindigen voor €289
Zorgeloos liquideren
zonder tussenkomst van een notaris. Binnen 6 uur documenten in huis.
Scherpe prijzen
Actief sinds 2015
Wij hebben ruime ervaring in het opheffen van BV´s.
Turboliquidatie
Een turboliquidatie is een versnelde manier om een rechtspersoon te ontbinden. Als u een BV, coöperatie, vereniging of stichting wilt turboliquideren, dan kan het zijn dat u niet weet hoe u dat moet doen of waar u moet beginnen. Liquidatie.nl heeft ruime ervaring met het begeleiden van turboliquidaties. Daarom geven we u de tool om zelf de BV te liquideren.
Wellicht schuift u daarom de beslissing om de rechtspersoon te beëindigen voor u uit. Dat is niet nodig! Wij leggen aan u uit wat een turboliquidatie is en wat wij voor u kunnen betekenen. Liquidatie.nl gelooft in betaalbaar en gemak.
Turboliquidatie: wat houdt dit in?
Een turboliquidatie is een proces waardoor een rechtspersoon zoals een BV, vereniging, coöperatie of stichting snel kan worden geliquideerd. De reden hiervoor is dat er, anders dan bij een reguliere liquidatie, geen vereffeningsfase plaatsvindt na de ontbinding. De belangrijkste voorwaarde waaraan voldaan moet worden bij deze vorm van ontbinding is dat er geen baten meer zijn.
Hoe gaat Liquidaatie.nl te werk?
Als u de besloten vennootschap versneld en gemakkelijk wilt opheffen, dan kan Liquidatie.nl u helpen. Wij hebben een een tool gemaakt waarmee u de BV kunt opheffen. De tool behelst een aantal vragen waarmee we snel kunnen inschatten welke product bij u past. Hiermee doen we het meeste werk voor u. U hoeft de documenten alleen nog te ondertekenen en op te sturen naar de KvK. Wij hebben ruim 8 jaar ervaring met het opheffen van besloten vennootschappen en kunnen er daarom voor zorgen dat uw BV snel en juist wordt opgeheven.
Ons stappenplan:
Stap 1: Online intake
Doorloop onze intuïtieve online intake. Hieruit zal blijken welk product het best bij uw situatie past.
Stap 2: Afrekenen
Als u direct afrekent ontvangt u binnen 6 uur de documenten en de bijbehorende instructies in uw mailbox.
Stap 3: Delen documenten
Wij sturen u de documenten digitaal toe. U hoeft ze alleen nog maar te printen.
Stap 4: Ondertekenen
U print de documenten uit, en ondertekent waar aangegeven. Nog een stap verwijdert van opheffen.
Stap 5: Opsturen & Afronden
De laatste stap is het toesturen van de documenten naar de KVK en de belastingdienst.
De voordelen van het
opheffen van een BV
Een last van uw schouders.
Wij weten dat het aanhouden van een BV behoorlijke persoonlijk zorgen met zich mee kan brengen. Wij nemen die weg voor u.
Geen jaarcijfers deponeren.
Elk jaar moet u over het voorgaande jaar, jaarcijfers opstellen en deponeren. Niet naleven wordt gezien als onbehoorlijk bestuur.
Geen administratiekosten.
Een BV aanhouden kost tijd en geld omdat het gepaard gaat met het bijhouden van een administratie. Dit hoeft niet meer.
Geen BTW aangiftes.
De omzetbelasting moet ieder kwartaal geschieden. Uw BV opheffen bespaart u de jaarlijkse moeite.
Geen onzekerheden.
Wij spreken veel mensen die de beslissing om de BV op te heffen jaren lang uitstellen. Wij nemen de onzekerheid uit handen.
Geen verplichtingen meer.
Naast de financiële en administratieve verplichtingen, kleven er ook allerlei bestuurlijke verantwoordelijkheden aan een BV.
Al meer dan +1500 entiteiten ontbonden
Redenen tot liquideren holding BV
Wij horen dagelijks tal van redenen waarom men besluit om het bedrijf te liquideren. De meest voorkomende reden is de levensvatbaarheid van het bedrijf. Hiermee wordt bedoeld dat het behouden van het bedrijf meer kost dan het oplevert. De activiteiten genereren niet genoeg omzet en het is te kostbaar om het bedrijf te behouden. Als u zo door blijft gaan ligt een faillissement misschien zelfs op de loer.
Een andere veelvoorkomende reden waarom een bedrijf wordt geliquideerd is omdat het gaat om een lege rechtspersoon. Dit is bijvoorbeeld een bv die jaren geleden is gebruikt, maar inmiddels geen schulden en vermogen meer heeft. Het aanhouden van de bv kost u per jaar geld, vanwege de accountant. Ook bent u tijd kwijt aan het bijhouden van de administratie. Het opheffen van de bv scheelt u jaarlijks geld en tijd.
Opheffen bedrijf
Als u eenmaal besloten heeft om het bedrijf op te heffen, is het tijd voor de volgende stappen. Let er hierbij op dat u de juiste stappen zet en dat u zich houdt aan de juridische verplichtingen. Ook na liquidatie loopt u namelijk het risico op persoonlijke aansprakelijkheid als blijkt dat u onbehoorlijk heeft gehandeld bij het liquideren van het bedrijf.
De eerste stap is om na te gaan of er schulden zijn. Als deze er zijn, moet u ervoor zorgen dat deze worden betaald. Ook moeten de openstaande vorderingen worden geïnd. Daarnaast moeten de eventuele bestuurders of aandeelhouders van het bedrijf het natuurlijk eens zijn met het besluit tot ontbinding.
Conclusie
Als er besloten is dat het bedrijf wordt opgeheven, kan dit middels een reguliere liquidatie of een turboliquidatie verlopen. Als het bedrijf nog bezittingen heeft (activa of vermogensbestanddelen) dan is een turboliquidatie niet mogelijk! Dan moet u kiezen voor de reguliere liquidatie. In deze periode, ook wel de liquidatieperiode of vereffening genoemd, dient achter de naam van de B.V. in alle correspondentie “in liquidatie” staan. Als u dit niet doet pleegt u een economisch delict. U kunt via onze online intake gratis onderzoeken welke manier van opheffen van toepassing is op uw bedrijf.
De administratie van de BV moet na de liquidatie nog zeven jaar worden bewaard. In de statuten of Algemene Vergadering staat wie daarvoor verantwoordelijk is.