Zonder zorgen
uw BV opheffen
Zelfstandig en Snel uw BV opheffen
Binnen 6 uur digitaal geregeld
Binnen 6 uur uw BV beëindigen voor €289
Zorgeloos ontbinden
Geheel digitaal uw BV binnen 6 uur opgeheven.
Scherpe prijzen
Wij rekenen met één vaste prijs en helpen u zelf de BV op te heffen.
Actief sinds 2015
+8 jaar ervaring in het onbinden van BV's, ruim 3000 ondernemers geholpen.
Zelf de BV beëindigen, kan dat?
Als u een besloten vennootschap wilt stopzetten dan kunt u de BV opheffen. Dit kan niet zomaar, want er zijn wettelijke regels waar u zich aan moet houden. Liquidatie.nl heeft al meer dan 8 jaar ervaring met het online opheffen van BV’s en wij helpen u graag bij het beëindigen van uw besloten vennootschap. Wij zorgen ervoor dat uw onderneming op een correcte manier wordt opgeheven middels onze digitale tool.
Hoe doe ik dat?
Er is geen notariële akte of uitspraak van de rechter nodig voor het stopzetten van een BV. Wel zijn er een aantal stappen die u moet zetten voordat een BV wettelijk is opgeheven. De opheffing kan via een reguliere liquidatie of een turboliquidatie geschieden. Met de online tool van Liquidatie.nl weet u zeker dat u aan de juridische verplichtingen heeft voldaan.
Ons stappenplan:
Stap 1: Online intake
Doorloop onze intuïtieve online intake. Hieruit zal blijken welk product het best bij uw situatie past.
Stap 2: Afrekenen
Bij direct afrekenen, ontvangt u binnen 6 uur de documenten en instructies.
Stap 3: Delen documenten
Wij controleren de gegevens en en sturen u de benodigde stukken digitaal toe.
Stap 4: Ondertekenen
U print de documenten uit, en ondertekent waar aangegeven.
Stap 5: Afronden
Alle documenten worden in een envelop gedaan en opgestuurd naar de KvK.
De voordelen van het
opheffen van een BV
Een last van uw schouders.
Wij weten dat het aanhouden van een BV behoorlijke persoonlijk zorgen met zich mee kan brengen. Wij nemen die weg voor u.
Geen jaarcijfers deponeren.
Elk jaar moet u over het voorgaande jaar, jaarcijfers opstellen en deponeren. Niet naleven wordt gezien als onbehoorlijk bestuur.
Geen administratiekosten.
Een BV aanhouden kost tijd en geld omdat het gepaard gaat met het bijhouden van een administratie. Dit hoeft niet meer.
Geen BTW aangiftes.
De omzetbelasting moet ieder kwartaal geschieden. Uw BV opheffen bespaart u de jaarlijkse moeite.
Geen onzekerheden.
Wij spreken veel mensen die de beslissing om de BV op te heffen jaren lang uitstellen. Wij nemen de onzekerheid uit handen.
Geen verplichtingen meer.
Naast de financiële en administratieve verplichtingen, kleven er ook allerlei bestuurlijke verantwoordelijkheden aan een BV.
Al meer dan +1500 entiteiten ontbonden
Wat zijn de belangrijkste redenen om een BV op te heffen?
Er zijn allerlei redenen waarom een besloten vennootschap wordt opgeheven, bijvoorbeeld omdat het gaat om een lege stamrecht-BV of de BV is niet meer actief. Daarnaast kan het gaan om een BV die niet meer levensvatbaar is: de kosten zijn hoger dan de inkomsten. De BV kost u tijd en geld en in het ergste geval is de BV failliet. U wilt een faillissement voorkomen en dan is het verstandiger om te stoppen met uw onderneming en de BV op te heffen.
De voordelen van het opheffen van een BV
Een BV hebben kan allerlei voordelen hebben. De voornaamste reden is persoonlijke aansprakelijkheid voorkomen. Maar als u de BV niet gebruikt dan heeft u hier weinig aan. Tegelijkertijd bent u jaarlijks tijd kwijt aan het opstellen en deponeren van de jaarstukken. De Gemiddelde jaarlijkse kosten voor een besloten vennootschap liggen tussen de € 600,- en € 1800, -. Een inactieve BV aanhouden is zonde van de tijd en het geld.
Wat moet ik vermijden bij het opheffen van een BV?
Zorg ervoor dat u de financiën goed afhandelt voordat de BV wordt beëindigd, anders loopt u risico om persoonlijk aansprakelijk gesteld te worden als bestuurder. Het bestuur is namelijk verantwoordelijk voor de financiële administratie van een besloten vennootschap. Mocht achteraf blijken dat een schuldeiser niet betaald is, dan kan u als bestuurder persoonlijk aansprakelijk worden gesteld door de schuldeiser(s).
Moet ik mijn BV liquideren of turboliquideren?
Wilt u een BV opheffen, dan kunt u besluiten om eerst alle schulden af te betalen! Lukt dit niet omdat er geen tot weinig baten zijn, dan is het aan te raden om een regeling te treffen met de schuldeisers. Vervolgens moet er worden bepaald of het opheffen van de besloten vennootschap gebeurt door middel van de reguliere liquidatie of turboliquidatie.
Heeft de BV nog activa of vermogensbestanddelen, dan is de turboliquidatie niet mogelijk. In dat geval moet er gekozen worden voor de reguliere liquidatie. Als er besloten is om de BVregulier te ontbinden dan ontstaat er de wettelijke verplichting om achter de naam van de BV, bij alle correspondentie, “in liquidatie” te vermelden. Als u dit niet doet dan is dat een economisch delict.
Bij een reguliere liquidatie moet er een vereffenaar worden benoemd. Deze persoon draagt zorg voor de verdeling van het vermogen van de BV, hij/zij is verantwoordelijk voor het opstellen en deponeren van de rekening en verantwoording en hij/zij moet ervoor zorgen dat er een publieke bekendmaking van het opheffen van de BV plaatsvindt. Dit wordt gedaan middels het plaatsen van een advertentie in een landelijk dagblad. Daarin moet staan waar en wanneer de boeken en bescheiden van de besloten vennootschap beschikbaar zijn ter inzage voor de belanghebbenden. Deze inzage is mogelijk gedurende een periode van minimaal twee maanden. Tijdens deze periode kunnen schuldeisers of andere belanghebbenden bij de rechtbank bezwaar maken tegen de liquidatie. Na deze bezwaarperiode kan de vereffenaar overgaan tot verdeling en uitkering van de activa of baten.
Wat zijn de kosten van het opheffen van een BV?
Liquidatie.nl werkt met een vaste prijs van € 199,- voor het opheffen van een besloten vennootschap.
Waar moet ik achteraf rekening mee houden?
Na het opheffen van uw BV moet de administratie nog zeven jaar worden bewaard.
Blijkt achteraf dat de turboliquidatie ongeldig is, bijvoorbeeld omdat er nog een schuldeiser is, dan kan de rechtbank besluiten om de BV te heropenen. Daarom is het van belang dat de liquidatie op de juiste manier plaatsvindt. Liquidatie.nl biedt u de juiste middelen.
Informatie over Liquidatie.nl
Wij helpen bestuurders en aandeelhouders bij het opheffen van hun BV. Vanwege onze gemakkelijke en digitale service kunt u uw besloten vennootschap eenvoudig stopzetten. Wij hebben ruime ervaring met dit proces. Zo weet u zeker dat er aan alle wettelijke vereisten wordt voldaan.
Redenen tot liquideren holding BV
Wij horen dagelijks tal van redenen waarom men besluit om het bedrijf te liquideren. De meest voorkomende reden is de levensvatbaarheid van het bedrijf. Hiermee wordt bedoeld dat het behouden van het bedrijf meer kost dan het oplevert. De activiteiten genereren niet genoeg omzet en het is te kostbaar om het bedrijf te behouden. Als u zo door blijft gaan ligt een faillissement misschien zelfs op de loer.
Een andere veelvoorkomende reden waarom een bedrijf wordt geliquideerd is omdat het gaat om een lege rechtspersoon. Dit is bijvoorbeeld een bv die jaren geleden is gebruikt, maar inmiddels geen schulden en vermogen meer heeft. Het aanhouden van de bv kost u per jaar geld, vanwege de accountant. Ook bent u tijd kwijt aan het bijhouden van de administratie. Het opheffen van de bv scheelt u jaarlijks geld en tijd.
Opheffen bedrijf
Als u eenmaal besloten heeft om het bedrijf op te heffen, is het tijd voor de volgende stappen. Let er hierbij op dat u de juiste stappen zet en dat u zich houdt aan de juridische verplichtingen. Ook na liquidatie loopt u namelijk het risico op persoonlijke aansprakelijkheid als blijkt dat u onbehoorlijk heeft gehandeld bij het liquideren van het bedrijf.
De eerste stap is om na te gaan of er schulden zijn. Als deze er zijn, moet u ervoor zorgen dat deze worden betaald. Ook moeten de openstaande vorderingen worden geïnd. Daarnaast moeten de eventuele bestuurders of aandeelhouders van het bedrijf het natuurlijk eens zijn met het besluit tot ontbinding.
Conclusie
Als er besloten is dat het bedrijf wordt opgeheven, kan dit middels een reguliere liquidatie of een turboliquidatie verlopen. Als het bedrijf nog bezittingen heeft (activa of vermogensbestanddelen) dan is een turboliquidatie niet mogelijk! Dan moet u kiezen voor de reguliere liquidatie. In deze periode, ook wel de liquidatieperiode of vereffening genoemd, dient achter de naam van de B.V. in alle correspondentie “in liquidatie” staan. Als u dit niet doet pleegt u een economisch delict. U kunt via onze online intake gratis onderzoeken welke manier van opheffen van toepassing is op uw bedrijf.
De administratie van de BV moet na de liquidatie nog zeven jaar worden bewaard. In de statuten of Algemene Vergadering staat wie daarvoor verantwoordelijk is.